Geschreven door Kasper Dado

Kasper werkt momenteel als Sr. Creative Concepter bij TMg waar hij verantwoordelijk is voor conceptontwikkeling en nadenkt over de toekomst van de crossmedia divisie. "Ik haat reclame! Maar af en toe is er een sprankje hoop, reclamemakers die begrijpen dat je, i.p.v. irriteren, moet inspireren. En dat zijn de edelstenen die een podium verdienen".

Zie ook: http://www.kasperdado.nl

Kasper Dado heeft 32 berichten geschreven op Medialandschap.

Dit bericht is gepubliceerd op 2 November, 2010 om 13:08 en gelabeld met , , , , .

Product sampling hoeft niet saai te zijn. Vooral niet als het gaat om de nieuwe Playstation Move.

De Noorse distributeur van Playstation en haar bureau Suddenly hadden geen zin om saai in een winkelcentrum te gaan staan. In plaats daarvan hebben zij de doelgroep opgezocht op een moment dat- en een plaats waar het relevant is; in de huiskamer waar je met vrienden bij elkaar bent. Op facebook speurde ze naar huisfeestjes stuurden vervolgens de Move Men, zonder uitnodiging maar met met een Playstation Move naar het feest. Zij feesten met de feestgangers, deden vervolgens verslag op hun facebook account en tagden alle bezoekers van het desbetreffende feest. Zo kon het verhaal online verder groeien.

Opvallend is dat Playstation gebruik heeft gemaakt van de ‘domheid’ van mensen om hun profiel/feestje publiekelijk te maken.¬†Om dan ook nog eens onuitgenodigd op te komen dagen en daarmee weg te komen dan moet je wel iets toevoegen aan het feest. Dat brengt mij tot de volgende vraag: zou jij een merk uitnodigen op je verjaardag?

bron: contagious magazine

Reageer

Geen reacties.

Jouw reactie

Het kan soms even duren voordat je reactie zichtbaar is. Dit komt door de spam-controle. Als je geen spam-robot bent zal je reactie zo snel mogelijk zichtbaar worden.

Twitter & Facebook
Volg Medialandschap op Twitter, Facebook, E-mail of via RSS om eenvoudig op de hoogte te blijven van nieuwe berichten.

Zoek een bericht
Heb je een bericht gelezen op Medialandschap, maar kun je het niet meer vinden. Geen probleem, tik hieronder je zoekopdracht.

Credits
Het Medialandschaplogo en de stijl zijn ontworpen door Ronnieism. Berichten worden geschreven door: Alexander Kaan, Diederik van Liere, Inger Wolters, Jan Kooistra, Kasper Dado, Marco van Heerde, Wilbert Baan

Thema's waar Medialandschap over schrijft
Internet of Things, Quantified Self, Communicatie, Branded Utilities, Netwerkcultuur

Contact
Medialandschap is een collectief technici en creatieven. We schrijven over nieuwe media . Heb je tips, wil je iets delen of doorgeven, neem contact op.